FALAFEL

Chutná náhrada za klasické karbanátky... mňam!

Tyto smažené kuličky z cizrny se konzumují nejen na Blízkém východě, ale jsou populární také v zemích západního světa. Zde slouží jako zdravější veganská náhrada karbanátků a připravují se ze sypkých směsí. Díky tomuto receptu zjistíte, že i příprava falafelu z cizrny je velmi snadná!

Cizrnu propláchneme ve vodě a necháme ji 12 hodin nabobtnat v dostatečném množství vody. Poté vodu slijeme a cizrnu opět propláchneme. Nebudeme ji vařit, a tak ji rovnou přesypeme do mixéru spolu s ostatními ingrediencemi. Vše rozmixujeme na hrubší hmotu s kousky, která sice drží pohromadě, ale netvoří jemnou hladkou kaši. Necháme 1 – 2 hodiny odstát, a poté tvoříme kuličky, které smažíme na rozpáleném oleji. Podáváme s pita chlebem, můžeme přidat hummus nebo tahinovou omáčku, listy salátu, jogurtovou zálivku… Vynikající je falafel pokapaný citrónovou šťávou. A pokud máme konzervativní strávníky, servírujeme falafel s bramborovou kaší či vařenými bramborami.       

TIP: Tahinovou omáčku připravíme snadno rozmixováním bílého tahini s vodou v poměru cca 1:1 (dle požadované konzistence) a dochucením citrónovou šťávou, česnekem a solí.  

* = bio

DOBROU CHUŤ! :)